Campagne Eindhoven: maak een punt mét je leeftijd!

De 50+ arbeidsmarketingcampagne ʹMaak een punt mét je leeftijdʹ wordt ingezet door gemeenten om 50+ers naar passend werk te begeleiden.

Nu is er een uniek aanbod van de gemeente Eindhoven om werkzoekende 50plussers naar werk te begeleiden. Heb je:

  • een uitkering maar geen werk? Of
  • heb je geen uitkering maar lukt het je niet om werkt te vinden? Of
  • ben je statushouder?
  • En woon je in de gemeente Eindhoven?

Neem het heft in eigen handen en ga voor die baan!

Arbeidsmarketingcampagne 50+

Met de 50+ arbeidsmarketingcampagne "Maak een punt mét je leeftijd!" weten wij een verschil te maken en de kansen voor deze doelgroep aanzienlijk te vergroten. Onze campagne bestaat uit drie delen, te weten:

  • Personal Branding
  • Storytelling
  • Exposure

Zowel individueel als in kleine teams wordt er een intensief programma gevolgd, waarbij durf, creativiteit, oog voor kwaliteit en haalbaarheid hand in hand gaan.

Onze campagne is uniek in haar aanpak, een combinatie van sociaalpsychologische en marketingmodellen vormt het uitgangspunt. We leggen nadruk op het herstel van vertrouwen, inzicht geven in eigen drijfveren en het realiseren van online en offline communicatiemiddelen. Regelmatig word je ondersteund door je persoonlijke coach.

Eindhoven campagne

Al jaren blijft het voor de langdurig werkzoekende 50+er lastig om betaald werk te vinden en te behouden. De Gemeente Eindhoven beseft, dat het tij moet worden gekeerd en heeft een subsidie ter beschikking gesteld aan De Mens Werkt Groep om haar 50+ arbeidsmarktcampagne te lanceren. Na de goede resultaten in Limburg en Brabant start deze campagne nu ook in Eindhoven. Een campagne die voor de eerste 50 werkzoekenden volledig wordt gefinancierd door de Gemeente Eindhoven.

Wat houdt de campagne in?

De campagne “Maak een punt mét je leeftijd” is een actieve manier om in contact te komen met werkgevers. Iedereen die werkzoekend is, ouder dan 50 en gemotiveerd om aan de slag te gaan, kan zich aanmelden bij William van Hoeck (w.vanhoeck@dmwgroep.nl) van De Mens Werkt Groep. Na een kennismakings- en selectiegesprek begin je aan een intensief programma van zes maanden tot een jaar. Hierbij word je op alle fronten van het sollicitatieproces bijgespijkerd. Al tijdens deze periode wordt je zichtbaarheid sterk vergroot met zowel online als offline instrumenten. Denk bijvoorbeeld aan een eigen website, professionele aanwezigheid op sociale media en een pagina in een heus magazine. De Men Werkt Groep faciliteert de werkzoekende, maar bemiddelt niet; werkgevers kunnen wel hun vacatures kenbaar maken, maar bovenal ervaar je als werkzoekende succes door gebruik te maken van de instrumenten die worden aangeboden.

Wat is het doel?

Samen met de Gemeente Eindhoven heeft De Men Werkt groep het doel geformuleerd om 50 werkzoekenden vóór eind 2018 begeleid te hebben richting werk.

Wat maakt het verschil?

De campagne is uniek in haar aanpak door de sterke focus op storytelling en het zichtbaar maken van de werkzoekende. De campagne is bovendien uniek in haar streven om voor 50 mensen het verschil te gaan maken; een dergelijke grote groep is niet eerder op deze wijze getraind. Dit is een echte kans om ondersteund te worden. Heb je een uitkering én nog steeds géén werk, of heb je géén uitkering maar lukt het nog steeds niet, aarzel niet en meld je aan via onderstaand emailadres. Ook statushouders kunnen een beroep doen op één van de 50 plaatsen.

Ja! Ik doe mee.

Mail of bel William van Hoeck, coach bij De Mens Werkt Groep. w.vanhoeck@dmwgroep.nl 06-43 70 69 43 Nieuwsgierig naar William? Hier stelt hij zich voor: dmwgroep.nl/maakeenpunt/williamvanhoeck

Zie ook www.maakeenpuntmetjeleeftijd.nl / Facebook / LinkedIn